Taken van het College van Kerkrentmeesters (CvK)
Gezamenlijk hebben de kerkrentmeesters in samenwerking met de gehele kerkenraad de taak om de gemeente te bouwen en de eredienst in stand te houden.
Daarnaast wordt een aantal primaire taken verdeeld onder de kerkrentmeesters. Deze zijn: secretariaat, financiële zaken, ledenadministratie en bouw en onderhoud.
De zorg voor alle stoffelijke aangelegenheden van de gemeente, voorzover niet van diaconale aard, is toevertrouwd aan het college van rentmeesters.
Dit omvat onder andere:
- beheren van financiële middelen en goederen, waaronder de gebouwen van de gemeente
- uitvoeren van het financiële beleid wat betreft de aan de gemeente verbonden functionarissen en vrijwilligers
- organiseren van de geldwerving
- financieel faciliteren van overige activiteiten, waarbij de verbreiding van het Woord centraal staat anders dan in de erediensten
- opstellen van de jaarlijkse begroting en jaarrekening
- bijhouden van de registers van de gemeenteleden (LRP)
- beheren van de ANBI-documentatie, die nodig is voor de ANBI-status
Bemensing van het CvK
Het college kent de onderstaande leden:
- Rob Schraven, voorzitter
e-mail: voorzittercvk@immanuelkerkveldhoven.nl, tel. 040 253 7068 en 06 8322 3246
- Jan Helder, secretaris
e-mail: secretariscvk@immanuelkerkveldhoven.nl; tel.040 251 0355
- Margreet Hagreis, penningmeester
e-mail: penningmeestercvk@immanuelkerkveldhoven.nl; tel. 040 368 6082 en
06 2230 4815
- Piet Matthijsse, vertegenwoordiger van de ‘Vierplek Bladel’
e-mail: vierplekbl1@immanuelkerkveldhoven.nl
- Hans Brave, administrateur
e-mail: finadmcvk@immanuelkerkveldhoven.nl
- Roelof Haak, geldwerving en Actie Kerkbalans
e-mail: geldwervingcvk@immanuelkerkveldhoven.nl
- An Maring, ledenregistratie
e-mail: ledenadmcvk@immanuelkerkveldhoven.nl
- Freek Rurup, gebouwbeheerder
e-mail: onderhoudcvk@immanuelkerkveldhoven.nl
- Janine Meerman, administratie
e-mail: administratiecvk@immanuelkerkveldhoven.nl